Lilypie Fourth Birthday tickers

8 Şubat 2016 Pazartesi

Haftalık Menü #3

Bundan sonra haftalık menüleri pazartesileri yazmaya karar verdim. Haftaya güzel bir başlangıç olur hem, hem de hafta başından düzenli bir plan yapabilirsiniz. Yalnız şöyle bir durum var, ben önceden haftalık menü çıkartmıyorum çoğu zaman. Ya da hazırlasam bile evdeki durumlar falan bazen uyamayabiliyoruz. O yüzden ben buraya, geçen günlerde kendi yaptığımız yemekleri yazıyorum. Dolayısıyla benim pazartesileri yazacağım menü, bir önceki hafta bizim evde pişmiş yemeklerden oluşacak. Önümüzdeki günlerde mevsim değişimlerinde, "ay biz nerden bulalım şimdi bunu, mevsimi geçti" falan demeyesiniz :) onlar bizim evde geçen haftanın yemekleri olacak çünkü!

Bu haftanın menüsü şöyle:

Pazartesi
Zeytinyağlı pırasa
Makarna
Ara öğün: Tahin helvası, meyve

Salı
Kapuska (Kıymalı)
Bulgur pilavı
Ara öğün: Kefir, meyve

Çarşamba
Zeytinyağlı kereviz
Izgara köfte
Piyaz
Makarna
Ara öğün: Meyve, kefir

Perşembe
Yayla Çorbası
Karnabahar mücveri (tarif aşağıda)
Ara öğün: Meyve, kefir

Cuma
Kırmızı mercimek çorbası
Kıymalı taze fasulye (pek tabii ki buzluktan)
Ara öğün: Meyve, kefir, brovni


Karnabahar Mücveri:
Karnabaharın sulu salçalı yemeğini ben pek sevmiyorum. Kızartması da her zaman olmuyor. buharda haşlayıp zeytinyağı-limonla güzel oluyor ama onu da salata niyetine yiyebiliyoruz, ana yemek olmuyor tabii ki. Ben de değişik alternatifler aradım. Karşıma mücveri çıktı. Çok leziz oldu, bundan sonra karnabaharı bu şekilde sık sık tüketeceğiz gibi görünüyor.

Malzemeler:
1 ufak boy karnabahar
1/2 demet dereotu
1/2 demet maydanoz (yeşillikler zevkinize kalmış ama bol yeşillikli çok güzel oluyor hem de besleyici)
1 orta boy kuru soğan
2 çorba kaşığı tam buğday unu
1 yumurta
Bir tutam tuz
Bir tutam tatlı toz kırmızı biber (isteğe bağlı ama ben kırmızı toz biberi karnabahara çok yakıştırıyorum)

Yapılışı:
Karnabaharları buharda pişirin. Ilındıktan sonra derin bir kaba alıp çatalla şöyle bir ezin (yumuşak olduğu için çok çabuk parçalanıyor zaten, hamur gibi ezmeyin, sebzenin tadı gelsin). İnce kıydığınız yeşillikler, yumurta, un ve rendelenmiş kuru soğanı, tuz ve kırmızı toz biberi de ekleyerek iyice karıştırın. Kızgın yağda arkalı önlü 4-5 dakika pişirin. Karnahabarlar zaten pişmiş olduğu için pişme süresi kısa.

Pişince dilerseniz üzerine sarımsaklı limon suyu, dilerseniz sarımsaklı yoğurt dökerek servis yapabilirsiniz. Ben Ege'ye sos dökmeden yedirdim, bayılarak yedi. Ama biz sarımsaklı yoğurtlu daha çok sevdik.


Herkese özellikle miniklere afiyet olsun.

3 yorum:

  1. Ayy canım nasıl krnıbahar mücveri çekti anlatamami..balkabaklı veya yeşil kabaklısını hep yapıyoruz da..hemen yarın karnıbahalısını yapıp, sarmısaklı yoğurtla yiyeceğimmm...

    YanıtlaSil